Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, o zawartości alkoholu do 4,5% oraz piwa, powyżej 4,5% do 18% z wyjątkiem piwa oraz powyżej 18% alkoholu, przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży (kat. ABC- gastronomia)
Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
Wniosek – druk wniosku stanowi załącznik do niniejszej procedury.
Załączniki do wniosku:
- dokument potwierdzający tytuł prawny (np. akt własności, umowa najmu z załącznikami graficznymi, dzierżawy bądź użyczenia) wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych, ewentualne załączniki graficzne należy złożyć razem z umową,
- pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
- decyzja Państwowego Inspektora Sanitarnego w Krakowie o zatwierdzeniu zakładu (punktu sprzedaży),
- pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej lub pełnomocnictwo notarialne.
Opłaty
- Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł.
- Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Racławice 25 85970001 0020 0200 0013 0003 (na poczcie, przelewem bankowym). Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
- Opłata za zezwolenie (w wysokości zgodnej z aktem naliczenia opłaty).
Opłata podstawowa roczna za:
- zezwolenie na sprzedaż napojów do 4,5% alkoholu oraz piwa wynosi 525 zł,
- zezwolenie na sprzedaż alkoholu powyżej 4,5% do 18% alkoholu oprócz piwa wynosi 525 zł,
- zezwolenie na sprzedaż alkoholu powyżej 18% alkoholu wynosi 2100 zł.
W roku uzyskania zezwolenia, opłaty dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Forma załatwienia
- Decyzja - zezwolenie
- Decyzja ustalająca wartość opłaty.
Termin załatwienia
Wnioski o wydanie zezwolenia rozpatrywane są w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku, termin biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku